یافت پیچ جوش m3 در جنازه یک سگ در آمریکا موجب شورش شد

انواع پیچ و مهره های صنعتی استاد بولت در گذشته مجموعه کاملی از مقالات در مورد معرفی Master Bolt و کاربردهای آن منتشر کرده بودیم، اما برای آشنایی بهتر با این نوع پیچ و مهره های صنعتی باید بدانید که معمولا به صورت رزوه کامل در دسترس هستند.

حتی آنها در رشته های بزرگ در بازار و صنایع موجود هستند. گریدهای مختلفی مانند فولاد و فولاد ضد زنگ در صنعت و بازار دیده می شود. بیشترین استفاده از مستر بولت ها برای شیرهای صنعتی مورد استفاده در صنایع پتروشیمی، نفت و گاز، آب و فاضلاب و برای اتصال لوله ها و فلنج ها می باشد.

پیچ و مهره گاهی اوقات برای مصارف خانگی استفاده می شود و برای اتصال درب کابینت، پنجره و درب ورودی استفاده می شود.

پیچ آلن

این نوع پیچ یکی از مدرن ترین پیچ و مهره های صنعتی است که عملکردی مشابه پیچ و مهره های شش گوش دارد. پیچ های آلن معمولا به صورت آبکاری شده در بازار موجود است.

پیچ های شش گوش پیچ و مهره

این نوع پیچ و مهره ها پرمصرف ترین پیچ و مهره های صنعتی هستند که در گریدها و مواد مختلفی تولید می شوند که برخی از آنها همگی از نوع رزوه ای و برخی نیمه رزوه ای هستند.

پیچ های متریک. این نوع پیچ و مهره صنعتی شباهت زیادی به پیچ و مهره اصلی دارد، اما حساسیت کمتری نسبت به پیچ و مهره اصلی دارد و در گریدهای مختلف فولاد ضد زنگ آبکاری شده به بازار عرضه می شود. گاهی اوقات در بازار شاهد فولاد ضد زنگ نیز هستیم که معمولاً از این پیچ ها در صنعت ساختمان استفاده می شود و برای اتصال صفحات و کانال های فلزی استفاده می شود.

اگر تا به حال به یک پیچ دقت کرده باشید، متوجه شده اید که پیچ ها دارای مارپیچ هایی بر روی بدنه خود هستند که هدف آنها ایجاد اتصالات است. اکثر پیچ ها از فلز ساخته شده اند. از نظر شکل ظاهری می توان گفت که پیچ ها به شکل های گرد، شش ضلعی یا مربع ساخته می شوند.