پخش کیسه کشمش 10 کیلویی در جاده باعث تصادف زنجیره ای شد

انواع کشمش 10 کیلویی به نوع انگور مورد استفاده بستگی دارد و در اندازه ها و رنگ های مختلفی از جمله سبز، مشکی، قهوه ای، آبی، بنفش و زرد تولید می شود.

کشمش معمولی: که شناخته شده و در بالا ذکر شد.

کشمش خوراکی: در مورد کشمش پخت، باید از کم‌کیفیت‌ترین انواع انگور گرفته شود و قبل از خشک شدن با آب خاکستر و گوگرد تصفیه می‌شود.

کشمش دخترانه: این انگور کوچک خشک شده است که از گونه‌ای تهیه می‌شود که از سال ۷۵ پس از میلاد در یونان رشد کرده است.

بر حسب مبدا انواع دیگری نیز دارد: 1/ کشمش ایرانی. 2/ کشمش آمریکایی. 3/ کشمش شیلیایی.

کشمش می تواند حاوی 72 درصد قند از نظر وزن، [ بیشتر فروکتوز و گلوکز باشد. همچنین حاوی حدود 3٪ پروتئین و 3.7٪ – 6.8٪ فیبر رژیمی است.

کشمشکشمش

کشمش مانند آلو و زردآلو خشک غنی از برخی آنتی اکسیدان ها است، اما حاوی ویتامین C کمتری نسبت به انگور تازه است. کشمش حاوی مقدار کمی سدیم است و کلسترول ندارد .

داده های ارائه شده در شصت و یکمین نشست علمی سالانه کالج قلب و عروق آمریکا در سال 2012 نشان می دهد که در افرادی که فشار خون خفیف بالایی دارند، مصرف معمول کشمش (سه بار در روز) ممکن است به طور قابل توجهی فشار خون را در مقایسه با مصرف انواع کشمش کاهش دهد. میان وعده های رایج

مشخص نیست چرا برخی از سگ ها پس از خوردن انگور و کشمش دچار نارسایی کلیه می شوند. انگورهای درگیر شامل انگورهای دانه دار، بدون هسته، خریداری شده در فروشگاه، رشد محلی، و انگور فشرده است. مایکوتوکسین ها مشکوک به دخیل هستند، اما هیچ کدام در انگور یا کشمش مصرف شده توسط سگ های آلوده یافت نشد.

رابطه دوز-پاسخ ثابت نشده است ، اما یک مطالعه دوز عفونت را برای انگور یا کشمش بیشتر یا برابر با 3 گرم بر کیلوگرم وزن بدن تخمین زده است. شایع ترین یافته پاتولوژیک نکروز توبولار کلیه پروگزیمال است. در برخی موارد، تجمع رنگدانه قهوه‌ای طلایی ناشناخته در سلول‌های اپیتلیال کلیه مشاهده شده است.