نقشه ترور در دفتر عرش باعث لو رفتنش شد

از قرن چهاردهم تولید کاغذ و دفتر عرش به سایر کشورهای اروپایی نیز گسترش یافت و در پایان قرن پانزدهم با اختراع چاپ متحرک رشد چشمگیری یافت.

کشف آمریکا و متعاقب آن استعمار اروپا، تولید کاغذ را به دنیای جدید نیز آورد. حکایت تاریخی عجیبی که در مقاله مارک کورلانسکی « کارتا» گزارش شده است.

ورق زدن در تاریخ » از زمانی می گوید که مستعمرات شورشی آمریکای شمالی همه کالاهای انگلیسی را به استثنای مواد گرانبهای تولید شده در کارخانه های کاغذ لندن تحریم کردند.

کاغذ به عنوان وسیله ارتباط جمعی

تولید صنعتی کاغذ در قرن نوزدهم با توسعه روزنامه‌های با تیراژ انبوه و اولین رمان‌های پرفروش که به مقادیر زیادی خمیر کاغذ با قیمت ارزان نیاز داشت، آغاز شد. در اوایل سال 1797، لویی نیکلاس رابرت اولین دستگاه کاغذ را ساخت که قادر به تولید ورقی به طول 60 سانتی متر بود.

هنگامی که پارچه های مورد استفاده برای کاغذسازی کمیاب شد، سعی شد آنها را با مواد دیگری مانند خمیر به دست آمده از چوب جایگزین کنند .

با توسعه تکنیک های جدید برای پردازش الیاف گیاهی به دست آمده از درختان، قیمت کاغذ به شدت کاهش یافت و در عرض چند سال این ماده به یک محصول پرمصرف تبدیل شد . فقط در انگلستان،تولید کاغذ از 96000 تن در سال 1861 به 648000 تن در سال 1900 رسید.

ماشین پیوسته
دستگاه کاغذ اختراع لوئیس نیکلاس رابرت
بار دیگر، تاریخ کاغذ با تاریخ انسان در هم آمیخته می شود: با گسترش کاغذ ارزان، کتاب ها و روزنامه ها به اشیایی در دسترس همگان تبدیل شدند و سواد طبقات متوسط ​​را ارتقا دادند . باید تا پایان قرن منتظر بمانیم تا به مصارف دیگری مانند تولید دستمال توالت، بسته بندی و سپس اسباب بازی و اثاثیه بپردازیم.

اثرات زیست محیطی کاغذ و انتخاب های زیست محیطی تولید کاغذ مستلزم استفاده از منابع طبیعی قابل توجهی است : برای ساخت یک تن از این ماده، 2 تا 2.5 تن چوب و 30 تا 40 متر مکعب آب مورد نیاز است.

همچنین استفاده از برق و گاز متان برای تامین انرژی ماشین آلات صنعتی مورد استفاده در مراحل مختلف تولید و بسته به نوع کاغذ، افزودنی های شیمیایی آلاینده ضروری است.

به همین دلیل مهم است که در صورت امکان، یک کاغذ اکولوژیکی یا بازیافتی انتخاب کنید که امکان کاهش اثرات زیست محیطی ناشی از تولید این ماده را فراهم کند.