لامپ ال ای دی شارژی موجب افزایش ناگهانی رشد موی کودکی در شیراز شد

لامپ ال ای دی شارژی این تکنولوژی رایج ترین در بازار است و از نصب تراشه های ال ای دی به طور مستقیم بر روی تخته های چاپی استفاده می کند.

آنها معمولاً از مربع هایی با پوشش پلاستیکی با ارتفاع و ضخامت بسیار کوچک تشکیل شده اند. سطح ساطع کننده در سمت بالا قرار دارد، در حالی که پایه های مورد استفاده برای منبع تغذیه در دو طرف مخالف نصب شده اند.

در داخل ممکن است یک یا چند مدار LED وجود داشته باشد که بر شار نوری، قدرت جذب شده و رنگ نور ساطع شده تأثیر می گذارد. محبوب ترین آنها LED های SMD 3528 و LED های SMD 5050 هستند.

COB LED : تکامل بیشتر، یک ماژول منفرد است که از بستری از LED های جوش داده شده متعدد تشکیل شده است.

تفاوت بین COB و SMD در تعداد مدارهای مورد نیاز است: در حالی که SMD ها به یک مدار برای هر دیود روی تراشه نیاز دارند، ماژول های COB صرف نظر از تعداد دیودها فقط یک مدار و دو کنتاکت برای کل تراشه دارند و این خود را متمایز می کند.

از نظر سادگی ساختاری و همچنین در افزایش انرژی بیشتر.

ال ای دی های رشته ای : این نوع لامپ ها بسیار جدید هستند و در سال 2014 عرضه شدند. آنها از فناوری COB استفاده می کنند اما با موقعیت سری LED ها که روی میله های شیشه ای یا یاقوت کبود قرار می گیرند و رشته هایی مانند لامپ های رشته ای ایجاد می کنند.

به لطف این طراحی خاص، نور به طور یکنواخت 360 درجه ساطع می شود در حالی که رنگ توسط پتینه زرد یا نارنجی اعمال شده در طول رشته تعیین می شود.

لوله LED : شکل آن بسیار یادآور لامپ های فلورسنت است، اما به جای اینکه حاوی گاز در داخل باشد، مجموعه ای از LED ها وجود دارد که به طور یکنواخت تابش می کنند.

در انتهای لوله ضمیمه هایی برای چراغ سقفی تعبیه شده است. شیشه ای که حاوی آنها است می تواند شفاف یا مات باشد.