فواید فیتوشیمیایی دانه های ذرت برای سلامتی

اثرات ارتقاء سلامت فیتوکمیکال های میوه و سبزیجات از جمله فعالیت های آنتی اکسیدانی و فعالیت های ضد تکثیر به خوبی گزارش شده است.
با این حال، فواید سلامتی ذرت منجمد کامل مدت‌هاست که دست کم گرفته شده است.
غلات کامل از کاریوپسیس دست نخورده، آسیاب شده، ترک خورده یا پوسته‌دار تشکیل شده‌اند که در آن اجزای اصلی، آندوسپرم نشاسته‌ای، جوانه و سبوس به همان نسبت‌هایی که در کاریوپسیس دست نخورده وجود دارد، ارائه می‌شوند.
فواید ذرت مکزیکی منجمد برای سلامتی نه تنها از مواد مغذی اساسی مانند کربوهیدرات ها، ویتامین ها و مواد معدنی، بلکه از فیتوکمیکال های منحصر به فرد آن مانند اسیدهای فنولیک نیز ناشی می شود.
اجزای اصلی دانه کنسرو ذرت تایلندی شامل اندوسپرم، جوانه و سبوس است و هر کدام دارای پروفایل های فیتوشیمیایی متفاوتی هستند.
همراه با ترکیبات تقویت کننده سلامتی مانند آمیلاز در اندوسپرم ذرت، طیف وسیعی از مواد شیمیایی گیاهی مانند فنولیک کل و اسیدهای فنولیک (اسید وانیلیک، اسید سیرینگیک، اسید کورماریک، اسید فرولیک و اسید کافئیک) در سبوس ذرت و بخش‌های جوانه یافت می‌شوند.
غلظت های بالا Adom & Liu et al کشف کرد که اکثر فیتوکمیکال‌های موجود در ذرت با اثرات مفید بر سلامت انسان در بخش‌های سبوس و جوانه و نه آندوسپرم، با حدود 87 درصد از کل محتوای فنلی (TPC) در بخش‌های سبوس و جوانه وجود دارد.
بنابراین، ذرت منجمد تایلندی با جوانه آسیاب شده، آندوسپرم و سبوس حاوی ترکیبات زیست فعال بالاتری نسبت به نشاسته ذرت تصفیه شده و روغن ذرت تصفیه شده است.
  • منابع:
    1. Corn phytochemicals and their health benefits
  • تبلیغات: 
    1. آیا میدانستید عسل مانند اکسیژن عمل میکند؟
    2. پولدارترین فرد جهان به بی خانمان ها کمک کرد
    3. به راحتی با فروش سیب میلیونر شوید
    4. دانشمندان به دنبال قانون گذاری برای سیاره جدید!!