فروش و درخشش سوهان قم بر دیوار مسقط عمان

حضور بهاره فعالان خوشه کسب و کار سوهان قم در کشور عمان مورد استقبال و تقدیر برگزار کنندگان عمانی قرار گرفت.
به گزارش ایسنا، امیر طیبی نژاد با اعلام برنامه فعالان خوشه کسب و کار سوهان قم در نمایشگاههای بین المللی، اظهارداشت: در راستای توسعه بازار و حضور خوشه های کسب و کار استان در بازارهای بین المللی، شیرینی سوغات سوهان قم در نمایشگاه بین-المللی غذایی و کشاورزی عمان(AGROMAN) در معرض دید بازدیدکنندگان از سراسر دنیا قرار گرفت.
وی با بیان اینکه این برنامه دومین حضور قدرتمند فعالان خوشه کسب وکار سوهان قم در عمان است افزود: یکی از برنامه های راهبردی سازمان صنایع کوچک وشهرک های صنعتی برای توسعه بازار بخصوص بازارهای منطقه ای و جهانی حضور در نمایشگاه های تخصصی در کشورهای هدف است.
طیبی نژاد با مثبت ارزیابی کردن برنامه های حمایتی برای حضور فعالان صنایع کوچک در نمایشگاه های خارجی تصریح کرد: طی چند سال اخیر با حضور صنایع کوچک قم در نمایشگاه های خارجی در قالب خوشه های کسب و کار و یا کنسرسیوم های تجاری دستاوردهای خوبی بدست آمد که در صورت تداوم همکاری و گروهی تولید کنندگان قمی شاهد رونق بیش از پیش در این عرصه خواهیم بود.

وی به حضور دو مرحله ای تولید کنندگان قم در کشور عمان اشاره کرد و افزود: عمان از کشورهای در حال توسعه و موفق در زمینه تعاملات بین المللی است که روابط سیاسی و تجاری بسیار مطلوبی با کشورمان برقرار کرده است و براساس آمار سازمان توسعه تجارت در سال گذشته بیش از ۴۰۰میلیون دلار صادرات به این کشور از ایران صورت گرفته است.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی قم گفت: سال گذشته، در جریان حضور موفق تولیدکنندگان سوهان استان قم در نمایشگاه جمهوری اسلامی ایران در عمان جهت ارزیابی فرصت حضور در بازار این کشور و کشورهای حاشیه خلیج فارس، برنامه حضور در نمایشگاه تخصصی غذایی که زیر شاخه های اصلی این نمایشگاه می باشد؛ برنامه ریزی و در اردیبهشت سال جاری اقدام گردید.
طیبی نژاد در مورد فعالیتها و دستاوردهای انجام شده گفت: در پی حضور فعال و فروش موفق شیرینی سوغات سوهان قم در این نمایشگاه، ضمن تقدیر و تشکر، تندیس غرفه برتر نمایشگاه به اتحادیه سوهان قم اهداء گردید.
وی در خصوص حضور در نمایشگاه مذکور ادامه داد: خوشبختانه محصولات سوهان مورد استقبال بی¬نظیر بازدید کنندگان این نمایشگاه قرار گرفت و مذاکرات موثری با توزیع کنندگان شیرینی جات جهت فروش و صادرات این محصول به کشورهای حاشیه خلیج فارس صورت پذیرفت.
منبع: ایسنا
منبع: فروشگاه سوهان ایران