سیب سبز ایرانی در کاهش مرگ و میر افراد بالای شصت سال موثر است

کلسترول بالا، یک عامل خطر برای بیماری های قلبی عروقی، معمولا با داروهای استاتین درمان می شود، و تخمین زده شده است که ایالات متحده سالانه 30 میلیارد دلار برای درمان کلسترول توسط داروهای استاتین هزینه می کند.

انسان ها و همه حیوانات، سیستم های دفاعی آنتی اکسیدانی پیچیده ای دارند، اما کامل نیستند و سیب سبز ایرانی اکسیداتیو رخ می دهد.

در سال 1998، چاقی، یک عامل خطر برای بیماری‌های قلبی عروقی، سرطان و دیابت، بیش از 92 میلیارد دلار در سال برای ایالات متحده هزینه دارد.

درک اثرات رژیم غذایی بر بیماری های مزمن می تواند کمک زیادی به پیشگیری از بیماری مزمن کند.

اکسیداسیون گینست ما در یک محیط بسیار اکسیداتیو زندگی می کنیم و بسیاری از فرآیندهای درگیر در متابولیسم ممکن است منجر به تولید اکسیدان های بیشتری شود.

سیب

تصور می شود که هر دو بیماری قلبی عروقی و سرطان به ویژه نتایج استرس اکسیداتیو هستند که می تواند به آسیب مولکول های زیستی بزرگتر مانند DNA، لیپیدها و پروتئین ها منجر شود.

تخمین زده شده است که روزانه 10000 ضربه اکسیداتیو به DNA در هر سلول در انسان وجود دارد.

دسته عمده ای از مواد شیمیایی گیاهی که معمولا در میوه ها و سبزیجات یافت می شوند، فلاونوئیدها هستند.

سیب منبع بسیار مهمی از فلاونوئیدها در رژیم غذایی مردم در ایالات متحده و اروپا است. در ایالات متحده، بیست و دو درصد از فنل های مصرف شده از میوه ها از سیب است و آنها را بزرگترین منبع فنولیک ها می کند.

در فنلاند، سیب و پیاز منابع اصلی فلاونوئیدهای رژیمی هستند، در حالی که در هلند سیب ها پس از چای و پیاز به عنوان منابع برتر فلاونوئیدها رتبه سوم را دارند.

در یک مطالعه فنلاندی روی تقریباً 10000 نفر، مصرف فلاونوئیدها با مرگ و میر کلی کمتر مرتبط بود.

سیب یکی از منابع اصلی فلاونوئیدهای غذایی بود که قوی ترین ارتباط را با کاهش مرگ و میر نشان داد.