سوهان نوعی نبات ایرانی است

سوهان نوعی نبات ایرانی است که واقعا شیرین و خوش طعم است. سوهان نبات تافی ایرانی اصالتا قمی است و نوع خاصی از شکننده است که دوست دارید سوهان کره ای آن را امتحان کنید.

 

سوهان لقمه ای

 

 

شما می توانید این سوغات ایرانی را از فروشگاه های ایرانی خریداری کنید و یا می توانید از دستور العملی که برای شما آماده کرده ایم پیروی کنید. جالب اینجاست که می توان این شیرینی تافی ایرانی عالی و خوشمزه را در خانه درست کرد. شیرینی های ایرانی دیگری مانند قطاب، کلمپه کرمان و باقلوا  و سوهان لقمه ای قم نیز موجود است.

دستور سوهان

اگر به ایران سفر کرده باشید قطعا قم را پشت سر گذاشته اید.

 

 

این شهر به نوعی در وسط کشور قرار دارد و اگر بخواهید به شهرهای دیگر سفر کنید، ناگزیر از کنار شهر می گذرید. بیشتر گردشگران از شهر سوغاتی می خرند، یکی از بهترین و معروف ترین شیرینی هایی که می توانید تهیه کنید سوهان زعفرانی و کلمپه خرمایی است.
این شیرینی نوعی نبات تافی است و روی آن را با پودر آجیل تزیین می کنند. دستورالعمل ها را دنبال کنید می بینید که این شیرینی چه معجزه ای می تواند باشد!

 

 

2 قاشق غذاخوری آرد جوانه گندم
1 قاشق غذاخوری آرد
210 گرم شکر
کره 160 گرم
2 قاشق غذاخوری عسل
1.5 قاشق غذاخوری شربت گلوکز
½ لیوان گلاب 125 گرم
زعفران نصف قاشق چایخوری
½ قاشق چایخوری هل
دستورالعمل ها

یک تکه فویل آلومینیومی بردارید و روی سطح صافی پهن کنید و سپس آن را با مقداری روغن چرب کنید.
یک قابلمه را انتخاب کنید و آن را گرم کنید. آرد جوانه گندم و آرد ساده را به قابلمه اضافه کنید و آن را داغ کنید. به هم زدن ادامه دهید تا بوی خامی و نامطبوع آرد گرفته شود. سپس حرارت را کم کرده، گلاب و شکر را به مواد اضافه کرده و به هم زدن ادامه دهید. باید بجوشد و در حین جوشیدن کره را اضافه کنید و بگذارید دوباره بجوشد.

 

عسل، شربت گلوکز، هل و زعفران را هم زمان به قابلمه اضافه کرده و خوب هم بزنید. باید حدود 30 دقیقه به هم زدن ادامه دهید. این بسیار مهم است که مدام هم بزنید.
سپس قوام محتویات را با قاشق تست کنید. اگر به اندازه ای غلیظ شد که از قابلمه خارج شود، می توانید محتوا را دور بریزید. باید محتویات را روی فویل بریزید و خوب پخش کنید. می توانید پودر آجیل یا هر چیز دیگری را که دوست دارید برای تزیین آب نبات بریزید و محتویات آن را روی سطح سوهان لقمه ای پخش کنید و بگذارید خنک شود. سوهان لقمه شما آماده است! خوش بگذره.
سرو سوهان با…
این شیرینی تافی را می توان با چای ایرانی سرو کرد و یک مهمانی چای بعد از ظهر عالی خواهد بود!

 

 

خرید و فروش سوهان