سوهان محمد ساعدی نیا قم تهران

اگر شما از طرفداران تنقلات شیرین هستید تا آخر این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با یک نوع شیربنی دلچسب و لذیذ آشنا کنم. سوهان یا به تعریفی دیگر حلوای قمی یکی از شیرینی های خشک ایرانی است که منشا اصلی آن را استان قم می دانند که امروزه توسط قناد ها و شیرینی پز های سایر استان ها نیز طبخ می شود. شیرینی سوهان در واقع یک نوع حلوا سفت است که با جوانه گندم تازه و مواد اولیه دیگری درست می شود و بسیار مقوی و سالم می باشد.

سوهان محمد ساعدی نیا یکی از سوهان های با کیفیت و بسیار لذیذ است که در استان های قم و تهران نمایندگی فروش دارد و محصول خود را بهترین متریال و مواد اولیه تهیه می کند و به همین خاطر ماندگاری بسیاری دارد و طعم و مزه ی آن را همه می پسندند. مجموعه تولیدی سوهان محمد ساعدی نیا این شیرینی را با ترکیبی از جوانه گندم و انواع خشکبار و روغن های گیاهی تازه تهیه می کنند و همین وجه تمایز این سوهان با دیگر محصولات بازار های سراسر کشور می باشد. ما در این مراکز محصول درجه یک و ارگانیک خود را به تمامی استان ها و شهرستان ها عرضه می کنیم.

سوهان محمد ساعدی نیا قم تهران

سوهان خوب در قم

سوهان خوب در قم یکی از مواد اولیه اصلی سوهان های قم جوانه گندم می باشد که سرشار از ویتامین های مختلف، املاح معدنی و پروتئین می باشد و اگر این مواد مغذی بدن تأمین شود شما دارای آرامش اعصاب بیشتری هستید و همچنین بدن شما کسل و بی حال نیست پس حتما سوهان را در برنامه غذایی خود قرار دهید. یکی از راه های تشخیص سوهان های با کیفیت این است که رنگ آن به واسطه جوانه گندم قهوه ای روشن بوده و همچنین به دندان های شما نمی چسبد چون روغن و کره استفاده شده در آن مرغوب و درجه یک است پس سوهان مرغوب و اعلا ترد بوده و میزان چسبندگی آن اذیت کننده نمی باشد و همچنین رنگ و لعاب آن دلچسب و مطلوب است.

یک سوهان خوب و با کیفیت به سبب این که دارای قند های طبیعی در ترکیب خود می باشد بدون شک انرژی شما را چند برابر خواهد کرد و می تواند به تقویت عضلات و ماهیچه های شما کمک نماید. اگر توجه کرده باشید در بین مواد اولیه سوهان هل، زعفران و مغز پسته خرد شده وجود دارد که هر کدام از آن ها به سبب ارگانیک و طبیعی بودن محصول بسیار خوشمزه و پرخاصیت هستند و می توانند در تقویت سیستم دفاعی بدن و حفظ سلامت ما اثر گذار باشند.

هر کدام از این مواد خوراکی دارای آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی بسیاری هستند که ارزش غذایی این ماده خوراکی شیرین و پر طرفدار را بیشتر می کنند. یک سوهان اصل و مرغوب دارای رنگی جذاب و طبیعی است چون در ترکیب آن از زعفران خالص و ناب استفاده شده است و اگر رنگ آن طبیعی و اصل نباشد هم کیفیت محصول را پایین می آورد و هم این که اگر رنگ شیمیایی باشد بیماری زا است پس از کیفیت سوهان مطمئن باشید و بعد مصرف کنید.

خواص سوهان

خواص سوهان امکان ندارد شما به استان و شهر زیارتی قم سفر کنید و از سوهان های آن ها نچشید چون هم عطر و طعم بسیار خوبی دارند و هم این که ظاهر آن ها هوس انگیز و اشتها آور می باشد. این شیرینی ترد و دلچسب به عنوان سوغات اصلی این شهر شناخته شده است که قنادان حرفه ای آن را به بهترین نحو فرآوری و تولید می کنند و مسافران و زائران حرم حضرت معصومه (س) از این سوغاتی مرغوب و شیرین به شهر های خود می برند. در تهیه سوهان از زرده تخم مرغ، زعفران، روغن، مغز پسته، کره تازه، دانه خوشبو هل، آرد گندم و جوانه گندم تازه رشد کرده استفاده می شود که این ترکیب طبیعی و بهداشتی می تواند محصولی سالم و خوشمزه را به همراه داشته باشد.

خواص سوهان به دلیل داشتن این مواد اولیه سالم است چون رشته های زعفران موجود در آن به کاهش استرس و افسردگی افراد کمک کرده و همچنین با کم کردن کلسترول خون در بهبود عملکرد قلب اثر مثبتی دارد. یکی از خواص سوهان این است که مانع از ابتلا به انواع سرطان شده چون مغز پسته حاوی مقدار چشم گیری پتاسیم می باشد. همچنین سوهان می تواند به تقویت استخوان های مصرف کننده کمک نماید چون زرده تخم مرغ و جوانه گندم مقدار زیادی پروتئین دارند. دانه گیاهی و دارویی خوشبو و معطر هل نیز از مواد اولیه این شیرینی محبوب است که به تسکین و آرامش اعصاب کمک می کند و بدین ترتیب شما خواب آرامی خواهید داشت.

سوهان عسلی رزا منتظمی

سوهان عسلی رزا منتظمی سوهان یکی از تنقلات شیرین است که مورد پسند کودکان و نوجوانان عزیز می باشد. تاریخچه استفاده از سوهان به چند دهه قبل بر می گردد و آن زمانی بود که آشپز ها و کدبانو های قمی برای پذیرایی از مهمان های خود این شیرینی را تهیه می کردند. البته سوهان در استان یزد نیز تهیه می شده است که از نظر مواد اولیه کمی با هم متفاوت می باشند ولی ظاهر آن ها و مواد مغذی تقریبا یکسانی دارند.. با توجه به مواد اولیه به کار رفته در تهیه این شیرینی سوهان انواع مختلفی دارد که شامل: سوهان عسلی، سوهان کنجدی، سوهان گزی، باقلوایی، آردی، سوهان حبه ای، لقمه ای و… می باشد که شما بر اساس ذائقه و سلیقه خود می توانید هر کدام را که مایل باشید انتخاب کنید.

سوهان عسلی رزا منتظمی ترکیبی مانند دیگر سوهان ها دارد ولی فقط در تهیه آن نیز علاوه بر مواد اولیه دیگر از عسل تازه و اصل و زعفران استفاده می شود که به آن نبات آجیلی می گویند و بافتی ترد و شکننده دارد و در کنار نوشیدنی های گرمی مثل: دمنوش ها، چای، قهوه و نسکافه یک شیرینی خوش طعم و خوشمزه است. از سوهان عسلی رزا منتظمی می توانید در مهمانی ها و جشن ها مختلف برای پذیرایی از مهمان های خود استفاده کنید و در کنار هم از خوردن آن لذت ببرید. همچنین سوهان های عسلی تازه و مرغوب تمامی خواص و فواید عسل درجه یک را برای بدن دارند و پوست شما را شاداب و درخشان می کند.

سوهان ساعدی نیا تهران

سوهان ساعدی نیا تهران در زمان های قدیم تمامی مراحل تولید از ترکیب کردن مواد تا فرآوری و بسته بندی سوهان با دست و توسط یک قناد ماهر بوده است که امروزه با پیشرفت تکنولوژی دستگاه ها با کمک تولید آمده اند و کارگاه ها و قنادی ها انواع سوهان با طعم و رنگ های دلچسب و خوش طعم را استفاده از دستگاه های مجهز تولید و فرآوری می کنند. امروزه در طعم های این شیرینی نیز تنوع زیادی ایجاد شده است و از کنجد، عسل، شربت های تازه، آبلیمو، زعفران و… در تهیه انواع سوهان بهره می برند. یک سوهان با کیفیت و مجلسی دارای مقدار زیادی از مغز ها و خشکبار در ترکیب خود است که ارزش غذایی آن را چند برابر می کند.

همان طور که در بالا اشاره کردم در بسیاری از شهر های کشور شیرینی خوشمزه سوهان را تهیه می کنند. تهران یکی از شهرهایی است که قنادی ها و شیرینی پزی های آن تهیه انواع سوهان را در برنامه خود دارند. سوهان ساعدی نیا تهران یکی از معروف ترین سوهان های استان و کلان شهر تهران است چون محصول خود را از قدیم تا به امروزه با کیفیت عالی تهیه می کند و غلظت و مرغوبیت متریال آن خریداران را به مشتری های ثابت تبدیل می کند و هر کس که یک بار از این سوهان خورده و چشیده باشد بدون شک مزه و طعم آن را می پسندد زیرا توسط یک تیم حرفه ای و ماهر و با مواد اولیه سالم و تازه تهیه می شود.

سوهان خودکار دیجی کالا

سوهان خودکار دیجی کالا مرکز تولیدی خودکار سال های طولانی است که در زمینه تولید و فرآوری انواع سوهان فعالیت می کند و محصولات درجه یک و مرغوب خود را با برند سوهان خودکار وارد بازار های داخلی و خارجی می کند. این مجموعه بزرگ تولیدی محصولات خود را شامل: سوهان رویال، سوهان خانی، سوهان بادامی، سوهان آردی، حلوایی، لقمه ای، سوهان باقلوایی، سوهان گل نازک، دسر سوهان و سوهان حبه ای و.. را در بسته بندی های شیک و استاندارد با وزن کوچک و بزرگ چند کیلویی به مشتریان عزیز ارائه می کند. یکی از ویژگی های این سوهان ها خودکار این است که در شکل ظاهری تنوع زیادی دارند و همچنین مواد اولیه آن ها تازه و خوشبو است.

براساس طب سنتی طبع سوهان گرم و خشک است چون در ترکیب آن از جوانه گندم و گیاهان دارویی معطر نیز به مقدار زیاد استفاده می شود به همین خاطر به متعادل شدن مزاج شما نیز بسیار کمک می کند. پس توصیه می شود که حتما آن را در برنامه غذایی خود و خانواده تان قرار دهید ولی در مصرف ان زیاده روی نکنید. به طور کلی زیاده روی در مصرف مواد خوراکی خوب نیست و در هر چیزی باید اعتدال را رعایت کنید. این خوراکی و شیرینی محبوب و دلپذیر را می توانید به عنوان میان وعده سالم و بهداشتی کودکان و نوحوانان و افرادی که فعالیت بدنی زیادی دارند به کار ببرید که آن ها را سرحال و با نشاط می کند و همچنین انرژی بدن آن ها را بسیار بالا می برد.

سوهان کنجدی نرم

سوهان کنجدی نرم سوهان کنجدی یکی از پرمصرف ترین سوهان ها در بازار می باشد که به واسطه داشتن کنجد در ترکیب خود می تواند به ملین و نرم شدن معده و روده کمک کند و از ابتلا به بیماری های گوارشی مثل یبوست جلوگیری نماید. سوهان کنجدی نرم یک خوراکی دلچسب در کنار چای عصرانه است که طعم و مزه ی آن حال شما را خوب می کند. در این مقاله به طرز تهیه سوهان کنجدی نرم می پردازیم تا اگر مایل بودید آن را تهیه کنید. مواد اولیه این خوراکی دلپذیر به شرح زیر می باشد.

  • کنجد سفید تمیز شده : یک لیوان
  • عسل تازه و اصل : سه قاشق غذاخوری
  • شکر سفید: یک لیوان
  • زعفران دم کرده: یک قاشق غذاخوری
  • کره پاستوریزه: یک قاشق غذاخوری
  • در ابتدا شما باید کنجد را به خوبی تمیز کرده و آن را در یک ماهیتابه به صورت جداگانه تفت بدهید و به اصطلاح بو داده شود تا خامی آن گرفته شده و عطر و بوب آن به خوبی بلند شود. حالا در یک ماهیتابه دیگر یک لیوان شکر را اضافه کرده و بگذارید تا با حرارت ملایم به صورت کاراملی شود و آن را هم نزنید و فقط گاهی ماهیتابه را تکان بدهید و زمانی که شکر کاراملی شد به آن عسل، کره، زعفران و کنجد بو داده را به آرامی اضافه کنید و خوب مخلوط نمایید و آن را از روی حرارت بردارید و سپس به سرعت آن را روی سینی که از قبل کف آن را با روغن چرب کرده اید مخلوط را بریزید و با یک کاردک و یا قاشق آن را پهن کنید و به اندازه دلخواه برش بزنید و در بشقاب سرو نمایید.

خوردن سوهان در بارداری نی نی سایت

خوردن سوهان در بارداری نی نی سایت سوهان از شیرینی های سنتی ایرانی است که در ترکیب آن از خشکبار، جوانه گندم و مواد مقوی دیگر استفاده می شود که بدون شک همه میل به خوردن آن دارند اما نکته جالب توجهی در مورد زنان بارار وجود دارد و آن ممنوعیت برخی مواد خوراکی و گیاهان دارویی است که ممکن است برای مادر و جنین خطر آفرین باشد. یکی از مواد خوراکی که اکثر مردم مصرف آن را در زمان بارداری خطرناک می دانند دانه خوشرنگ و معطر زعفران است. اما به گفته پزشکان تغذیه و اطبای طب سنتی مصرف بیش از اندازه آن می تواند مضر باشد ولی خوردن سوهانی که مقدار کمی زعفران دارد نمی تواند به شما آسیب بزند.

پس با توجه به سخنان گفته شده خوردن سوهان در زمان بارداری هیچ ضرری ندارد ولی شما باید در مصرف آن اعتدال را در نظر داشته باشید. اما نکته جالب توجه این که چون سوهان دارای مقدار زیادی جوانه گندم، مغز پسته و زرده تخم مرغ است می تواند به رشد و نمو جنین شما کمک نماید و سلامت آن را به ارمغان بیاورد. البته بعضی مادر ها و جنین ممکن است به برخی مواد غذایی آلرژیو حساسیت داشته باشند که با نظر دکتر خود می توانند رژیم غذایی خود را تنظیم کنند و از همه ی گروه های غذایی در برنامه خود قرار دهند زیرا مادرانی که در مصرف شیرینی ها زیاده روی کنند ممکن است به دیابت بارداری مبتلا شوند پس بهتر است در هر زمینه ای حد وسط را در نظر بگیرید.