سرکه سیب قرمز باعث مرگ موش ها می شود

مطالعات علمی متعدد نشان داده است که سرکه سیب قرمز می تواند عملکرد انسولین را بهبود بخشد و سطح قند خون را بعد از غذا کاهش دهد.

بسیار مهم است که مردم مراقبت های پزشکی را با محصولات مشابه جایگزین نکنند. اگر داروهایی برای کاهش قند خون خود مصرف می کنید، قبل از اینکه خودتان مصرف سرکه را افزایش دهید با پزشک خود مشورت کنید.

کاهش وزن

سرکه سیب در هر قاشق غذاخوری فقط سه کالری دارد و می تواند به کاهش وزن افراد کمک کند. مشخص نیست که آیا مکانیسم فرضی مسئول این خاصیت می تواند ماهیت شیمیایی، متابولیکی یا عصبی داشته باشد. محققان پیشنهاد می کنند که سرکه سیب ممکن است ژن های خاصی را فعال کند که در تجزیه چربی ها نقش دارند.

تنها مطالعه ای که سعی در بررسی اثرات لاغری سرکه سیب داشت در ژاپن انجام شد. محققان 175 فرد چاق و سالم را بررسی کردند که به دو گروه تقسیم شدند که رژیم غذایی مشابهی داشتند: یکی سرکه سیب و دیگری آب به مدت 12 هفته هر روز.

 

در پایان این مطالعه، کسانی که از سرکه استفاده کردند نسبت به کسانی که فقط آب مصرف می کردند، کمی بیشتر وزن کم کردند. به طور متوسط، گروه سرکه سیب در آزمایش 3 ماهه 450 تا 900 گرم از دست دادند. با این حال، وزن پس از وقفه به سرعت بازیابی شد.

با این حال، اضافه کردن یا کم کردن غذاها یا مواد تشکیل دهنده به ندرت تأثیر قابل توجهی بر وزن دارد. این کل رژیم غذایی یا سبک زندگی است که باعث کاهش وزن طولانی مدت می شود.

داروی مراقبت از پوست
سرکه سیب یک درمان رایج برای بیماری های پوستی مانند خشکی پوست و اگزما است. البته پوست کمی اسیدی است.

استفاده موضعی از سرکه سیب ممکن است به تعادل مجدد pH طبیعی پوست کمک کند و سد محافظ پوست را بهبود بخشد. از سوی دیگر، صابون ها و پاک کننده های قلیایی می توانند اگزما را تحریک کنند و علائم را بدتر کنند.