خرید سوهان اصفهان برای صادرات

رئیس اتحادیه سوهانی و حلوایی استان قم با تاکید بر اینکه در حال حاضر سوهانی‌های قم می‌توانند نشان سلامت، ایزو و حلال را دریافت کنند گفت: دریافت نشان حلال سبب افزایش صادرات سوهان قم به دیگر کشورها می‌شود.
امیر پوریزدی با اشاره به فعالیت بیش از ۸۰۰ واحد سوهانی در قم اظهار داشت: ۷۰ درصد اقلام تولید سوهان به کشورهای خارجی در قالب حضور در نمایشگاه‌ در کشورهای عمان، روسیه، مسقط، کشورهای حاشیه خلیج‌فارس، هلند، آلمان و ژاپن عرضه می‌شود.
رئیس اتحادیه سوهانی و حلوایی استان قم با اشاره به روند راه‌اندازی شهرک سوهان عنوان کرد: ۱۰ هکتار در شهرک برای واحدهای تولیدی و ۳ هکتار مجاور اتوبان قم- تهران برای عرضه و فروش سوهان در نظر گرفته شده که واگذاری زمین‌ها به متقاضیان در حال انجام است.

وی با بیان اینکه حدود ۸۰۰ واحد سوهانی در قم فعال هستند خاطرنشان کرد: ۴۰۰ واحد غیرمجاز و به اصطلاح زیر پله‌ای در حال فعالیت هستند که اثر نامطلوبی بر بازار دارند چرا که این ۴۰۰ واحد هر کیلو ۲۵۰۰ تومان سود می‌کنند چون مالیات، عوارض، ارزش‌افزوده، دارایی و … نمی‌دهند اگرچه این واحدها تاکنون شناسایی‌شده‌اند و از اماکن درخواست شده تا برای رسیدگی به آن‌ها اقدام کنند.
پوریزدی با تاکید براینکه ۲۰ هزار نفر به‌صورت غیرمستقیم در صنعت سوهان فعال هستند عنوان کرد: یکی از اقدامات صورت گرفته برای شناسایی و جلوگیری از فعالیت واحدهای زیر پله‌ای شناسه دار کردن قوطی‌های سوهان با کد شناسه غذا و دارو است بر این اساس درصورت خریداری سوهان بدون شناسه می‌توانند آن را مرجوع کنند.
رئیس اتحادیه سوهانی و حلوایی استان قم عمده مشکل سوهانی‌ها را هزینه‌های خروج از سبک سنتی به صنعتی شدن دانست و افزود: در این زمینه بانک‌ها همکاری لازم را ندارند که با پرداخت تسهیلات در صنعتی شدن واحدهای سنتی همکاری کنند.
منبع: قدس آنلاین

منبع: فروشگاه سوهان ایران