تهیه سوهان عسلی بدون شکر

آیا می دانید که در کارگاه های تولیدی سوهان، سوهان عسلی بدون شکر چگونه تهیه می شود؟ آیا می توان بدون استفاده از شکر، سوهان زعفرانی عسلی خوشمزه و خوش طعم را تهیه نمود؟
یکی از خوشمزه هایی که به صورت تنقلاتی و یا به همراه چای سرو می شود، سوهان است. سوهان دارای گونه های مختلفی بوده و طرز تهیه هر کدام با دیگری متفاوت می باشد. همانطور که مواد اولیه مورد نیاز در هر یک مخصوص به خود بوده و با یکدیگر فرق می کند.
سوهان عسلی یکی از خوش طعم ترین سوهان هایی است به سادگی می توان آن را در منزل تهیه کرد. برخی از کارگاه های تولیدی سوهان عسلی که محصول خود را در بسته بندی های مجلسی و زیبا در اختیار خریداران قرار می دهند و محصولات تولیدی این کارگاه ها را می توان از مغازه های عرضه مواد غذایی یا قنادی ها تهیه کرد، هم از نوع بدون شکر موجود می باشد و هم در نوع با شکر.
بسته به ذائقه تان، می توانید هر نوع از سوهان عسلی را که می خواهید از بازار فروش تهیه کرده و یا خود در منزل آن را درست کنید.

طرز تهیه سوهان عسلی

همانطور که از نام سوهان عسلی بر می آید، ماده اصلی تشکیل دهنده آن عسل است. از آن جا که عسل هم دارای طعم خوبی بوده و هم مقوی می باشد، پس سوهان تهیه شده از آن هم می تواند بسیار خوشمزه و مقوی باشد.

در دستور پخت سوهان قم عسلی، اصلا نیاز به مواد شیرین کننده ای از قبیل شکر نیست. سوهان بدون شکر هم دارای کالری کمتری می باشد و هم مزه بهتری دارد. زیرا شکر می تواند تا حد زیادی، به طعم خوب سوهان عسلی آسیب برساند.
برای تهیه سوهان عسلی بدون شکر، مواد اولیه زیر لازم است:

  • عسل
  • روغن مایع
  • آب
  • مغزیجاتی از قبیل خلال بادام یا پسته
  • زعفران

ظرفی را بر روی حرارت قرار داده و عسل و آب را بر روی حرارت به هم می زنید تا کاملا شبیه به کارامل شود. توجه داشته باشید که به عسل نباید زیاد حرارت برسد زیرا سبب می شود که عسل بوی سوختگی قند به خود بگیرد.
وقتی که رطوبت عسل تا حد زیادی گرفته شد، خلال بادام را به آن اضافه کرده و دقت کنید که خلال ها نسوزند. در نهایت هم برای طعم دهی بهتر سوهان عسلی بدون شکر، به آن مقداری زعفران اضافه کنید تا هم رنگ زیبایی داشته باشد و خوش طعم تر شود و هم اینکه خواص زعفران و عسل در کنار هم برای بدن فرد مفید واقع شود.
در ادامه کلیپی در اختیار شما قرار گرفته که طرز تهیه سوهان عسلی به همراه شکر را آموزش می دهد. شما می توانید شکر را از مواد لازم مورد نیاز برای تهیه سوهان مورد نظر خود حذف نمایید.

خرید سوهان عسلی

همانطور که می دانید، سوهان های عسلی ماده اصلی تشکیل دهنده آن ها یکیست. اما افزودنی هایی مانند خلال پسته، بادام و دانه هایی همچون کنجد که به انواع سوهان لقمه ای عسلی اضافه می شود، سبب شده تا این نوع از سوهان، دارای گونه های مختلفی باشد.
با توجه به نوع ذائقه تان، می توانید سوهان مورد نظر خود را از مرکز فروش و قنادی ها خریداری کنید.
حتی سایت هایی در فضای مجازی هم فعالیت دارند که این امکان را به افراد می دهند تا حتی سوهان خانگی و یا سوهان بازاری را با قیمت مناسب و در زمان بسیار اندک، از طریق اینترنتی و مراجعه غیر حضوری خریداری نمایند.
توجه داشته باشید سوهانی را خریداری کنید که هر چند هم گران قیمت، اما با عسل طبیعی و اصل تهیه شده باشد. زیرا برخی از عسل ها عسل نبوده و ترکیباتی از مقدار کمی عسل و شکر می باشند که این نوع از عسل، نه تنها نمی تواند برای بدن مفید واقع شود، بلکه کالری بالایی داشته و استفاده از آن توصیه نمی گردد.