استفاده از شیشه پاک کن گلرنگ که به عنوان آلت قتل ضبط شد

شیشه پاک کن گلرنگ یا پاک کننده های سطوح سخت موادی هستند (معمولاً مایعات، پودرها، اسپری ها یا گرانول ها) که برای از بین بردن کثیفی ها، از جمله گرد و غبار، لکه ها، بوی بد و به هم ریختگی سطوح استفاده می شوند.

اهداف پاک کننده ها شامل سلامتی، زیبایی، از بین بردن بوی نامطلوب و جلوگیری از انتشار آلودگی و آلودگی به خود و دیگران است.

برخی از مواد شوینده می توانند باکتری ها را از بین ببرند (مانند باکتری های دستگیره در و همچنین باکتری های روی میز کار و سایر سطوح فلزی) و همزمان تمیز کنند.

برخی دیگر که چربی‌زدا نامیده می‌شوند، حاوی حلال‌های آلی برای کمک به حل کردن روغن‌ها و چربی‌ها هستند.

اسیدی
مواد پاک کننده اسیدی عمدتاً برای حذف رسوبات معدنی مانند پوسته پوسته شدن استفاده می شوند. مواد فعال معمولاً اسیدهای معدنی قوی و شلانت هستند. اغلب سورفکتانت ها و بازدارنده های خوردگی به اسید اضافه می شوند.

شوینده

اسید هیدروکلریک یک اسید معدنی رایج است که معمولاً برای بتن استفاده می شود. سرکه همچنین می تواند برای تمیز کردن سطوح سخت و حذف رسوبات کلسیم استفاده شود که همچنین به حفظ باکتری های محیطی ما کمک می کند.

اسید سولفوریک در پاک کننده های فاضلاب اسیدی برای رفع گرفتگی لوله ها با حل کردن چربی ها، پروتئین ها و حتی مواد حاوی کربوهیدرات مانند دستمال توالت استفاده می شود.

قلیایی
مواد پاک کننده قلیایی حاوی پایه های قوی مانند هیدروکسید سدیم یا هیدروکسید پتاسیم هستند. سفید کننده (pH 12) و آمونیاک (pH 11) مواد تمیز کننده قلیایی رایج هستند. اغلب، برای جلوگیری از رسوب مجدد کثیفی های محلول، و کیلانت ها برای حمله به زنگ، به عامل قلیایی اضافه می شوند.

پاک کننده های قلیایی می توانند چربی ها (از جمله گریس)، روغن ها و مواد مبتنی بر پروتئین را حل کنند.

خنثی
عوامل شستشوی خنثی PH خنثی هستند و بر پایه سورفکتانت های غیر یونی هستند که انواع مختلفی را پراکنده می کنند.